Вільхівська сільська рада

Харківська область, Харківський район

Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки.

Дата: 29.10.2025 12:57
Кількість переглядів: 75

ЗАЯВА

про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту

Стратегія розвитку Вільхівської сільської територіальної громади на період до 2027 року та План заходів на 2026-2027 роки з реалізації Стратегії розвитку Вільхівської сільської територіальної громади на період до 2027 року

  1. Замовник СЕО

Вільхівська сільська рада  Харківського району Харківської області.

 Повідомлення про оприлюднення заяви:

Заява про визначення обсягу СЕО «Стратегія розвитку Вільхівської сільської територіальної громади на період до 2027 року та План заходів на 2026-2027 роки з реалізації Стратегії розвитку Вільхівської сільської територіальної громади на період до 2027 року» розміщено на офіційному веб сайті Замовника за посиланням: https://vilh.gov.ua/ogoloshennya-12-35-23-30-09-2022/, а також в публічних місцях: село Вільхівське, вул. Центральна, 1 (дошка оголошень в приміщенні Вільхівської сільської ради); селище Кулиничі, вулиця Центральна, 27Б (дошка оголошень в приміщенні адміністративної будівлі Кулиничівського старостинського округу); село Мала Рогань, вулиця Центральна, 1а (дошка оголошень в приміщенні адміністративної будівлі Малороганського старостинського округу).

2. Вид та основні цілі ДДП, його зв’язок з іншими документами державного планування

Стратегія розвитку Вільхівської сільської територіальної громади на період до 2027 року та План заходів на 2026-2027 роки з реалізації Стратегії розвитку Вільхівської сільської територіальної громади на період до 2027 року (далі – Стратегія та План) є документом державного планування місцевого рівня, розроблена на основі аналізу ресурсів Вільхівської сільської територіальної громади та визначає цілі та пріоритети соціально-економічного розвитку громади до 2027 року, а також заходи, спрямовані на забезпечення необхідних умов для планомірного і послідовного наближення рівня життя мешканців громади до європейських стандартів.

Стратегічна екологічна оцінка (далі – СЕО) Стратегії дає можливість зосередитися на всебічному аналізі можливого впливу планованої діяльності на довкілля та здоров’я населення, а також використовувати результати цього аналізу для запобігання або пом’якшення екологічних наслідків в процесі стратегічного планування.

Метою СЕО є забезпечення високого рівня охорони довкілля та сприяння інтеграції екологічних факторів у підготовку Стратегії та Плану з метою забезпечення збалансованого (сталого) розвитку території громади.

Стратегію та План розроблено з урахуванням завдань та положень інших документів державного планування, а саме:

- Цілей сталого розвитку України до 2030 року, затверджених Указом Президента України від 30 вересня 2019 року № 722;

- Державної стратегії регіонального розвитку на 2021-2027 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 5 серпня 2020 року № 695 із змінами;

- Стратегії розвитку Харківської області на 2021–2027 роки зі змінами та Плану заходів на 2021 – 2023 роки з реалізації Стратегії розвитку Харківської області на 2021–2027 роки, схвалених рішенням Харківської обласної ради від 27 лютого 2020 року № 1196-VIІ;

- Постанова Кабінету Міністрів України від 4 серпня 2023 р. № 816 «Про затвердження Порядку розроблення регіональних стратегій розвитку і планів заходів з їх реалізації, а також проведення моніторингу реалізації зазначених стратегій і планів заходів».

Стратегічні цілі та завдання на період до 2027 року:

1. Забезпечення комфортного та безпечного життя населення.

2. Відновлення життєвої інфраструктури з принципом «краще ніж було».

3. Економічне оживлення та підтримка місцевої ініціативи.

В Стратегії та Плані визначаються основні умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, в тому числі щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля.

3. Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедур оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)

Стратегія та План передбачає розвиток базових галузей економіки та інфраструктури життєзабезпечення та охоплює усі види господарської діяльності, а також реалізацію заходів та проєктів, спрямованих на усунення та пом’якшення дії чинників, шкідливих для навколишнього природного середовища та здоров’я населення, забезпечення екологічної безпеки, відтворення та підтримання у належному стані природних ресурсів громади.

Головними екологічними проблемами, що мають відношення до Стратегії, є: захист атмосферного повітря; необхідність відновлення та модернізація головних споруд та мереж інженерної інфраструктури (зливова каналізація, централізоване водопостачання та водовідведення), збереження природних рослинних ресурсів.

За кожним пріоритетним напрямком Стратегії розробляється низка заходів і проєктів, які відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», підлягатимуть оцінці впливу на довкілля.

Серед основних заходів Стратегії та Плану, що мають безпосередній вплив на навколишнє середовище, можна виділити:

- Облаштування місць відпочинку, пляжів біля водойм;

- Капітальний  ремонт доріг місцевого значення ТГ;

- Будування очисних споруд в населених пунктах громади;

- Реконструкція водопостачання в населених пунктах громади;

- Створення сучасної системи поводження з відходами: закупівля контейнерів для роздільного збору сміття;

- Відновлення безпечних умов проживання, господарської діяльності та розвитку інфраструктури. Розмінування території громади та інше.

Перелічені вище основні заходи Стратегії та Плану відносяться до видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля у відповідності до вимог статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».

4. Розгляд ймовірних екологічних наслідків

Серед основних ймовірних екологічних наслідків, пов’язаних з реалізацією Стратегії та Плану, наступні:

а) для довкілля:

  1. Атмосферне повітря – можливе забруднення від стаціонарних джерел (промислових та сільськогосподарських підприємств) та пересувних джерел (автомобільний транспорт). Для покращення стану атмосферного повітря Стратегією та Планом розглядається можливість зменшення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря за рахунок впровадження заходів по охороні атмосферного повітря.
  2. Ґрунти – можливе забруднення, засмічення та порушення ґрунтів від неочищених господарсько-побутових стічних вод, від поверхневих вод, від засмічення як промисловими так і побутовими відходами, відходами війни та руйнувань. Основними заходами Стратегії та Плану щодо недопущення та зниження ризику забруднення ґрунтів є покращення інфраструктури водозабезпечення та водовідведення, покращення інфраструктури ТПВ населених пунктів громади та інш.
  3. Поводження з відходами – можливе забруднення і засмічення ґрунтів, забруднення ґрунтових вод та інше, в зв’язку з незадовільним рівнем централізованого вивезення та роздільного збирання відходів, з незадовільною організацією планової очистки по збору та своєчасному видаленню відходів. Основним напрямком роботи у сфері поводження з відходами залишається вирішення питання забезпечення повного збирання відходів для подальшої утилізації, обробки (переробки) на спеціалізовані підприємства.
  4. Водні ресурси – можливе забруднення водних об’єктів від неочищених господарсько-побутових стічних вод, від поверхневих вод. Основними заходами Стратегії та Плану щодо вирішення проблемних питань з охорони і раціонального використання водних ресурсів є реконструкція, будівництво мереж водопостачання, водовідведення та каналізаційних очисних споруд.
  5. Безпека життєдіяльності та здоров’я населення – можливе навантаження на здоров’я населення від транспортної інфраструктури. Стратегією та Планом передбачається провадження заходів з охорони атмосферного повітря від забруднення та захисту від шуму.
  6. Флора, фауна та біорізноманіття – реалізація проєктних рішень щодо створення ландшафтно-рекреаційних зон матиме позитивні наслідки для збереження та збагачення біорізноманіття. Проєктними рішеннями передбачається формування зелених насаджень усіх категорій на території громади;
  7. Надра – можливе порушення земельного покриву, у зв’язку з реалізацією рішень Стратегії.
  8. Клімат – негативні наслідки планованої діяльності на клімат, а також вплив фізичних факторів впливу на найближчу житлову зону відсутні. Зміни клімату, що безпосередньо пов’язані з відсутністю активних масштабних впливів планованої діяльності (значних виділень теплоти, вологи) не відбудуться.
  9. Ландшафт – негативні ендогенні та екзогенні процеси, явища природного та техногенного походження (тектонічні, сейсмічні, зсувні, селеві, зміни напруженого стану і властивостей порід, деформації земної поверхні) не передбачаються.
  10. Матеріальні активи – передбачається впорядкування житлового фонду, збільшення комунальної території за рахунок виділення земель під буріння артезіанських свердловин, організацію зон зелених насаджень тощо. Вплив оцінюється як позитивний;
  11. Об’єкти культурної спадщини – пам’ятки архітектури, містобудування, науки і техніки, садово-паркового мистецтва, ландшафтні наявні. Негативний вплив не очікується. Стратегією та Планом передбачається збереження та популяризація об'єктів культурної спадщини для інтеграції в освітній, культурний та туристичний простір громади.

б) для територій з природоохоронним статусом – реалізація рішень Стратегії та Плану запланована за межами територій та об’єктів природно-заповідного фонду Екологічної та Смарагдової мереж, їх охоронних зон, земель природно-заповідного фонду України;

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення –відсутні.

5. Виправданні альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено

В процесі здійснення СЕО Стратегії будуть розглянуті наступні альтернативи:

Альтернатива 1: «Нульовий сценарій» – тобто опис, прогнозування та оцінка ситуації у випадку незатвердження зазначеного документа державного планування. Оцінка вказаних альтернативних варіантів відображатиметься звіті про СЕО.

Альтернатива 2: «Базовий сценарій» – є відмова від деяких завдань Стратегії розвитку та Плану заходів. Дана альтернатива є недоцільною, тому що всі завдання та заходи Стратегії та Плану спрямовані на економічний та соціальний розвиток громади, у тому числі на покращення навколишнього природного середовища, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я.

Альтернатива 3: «Оптимістичний сценарій» – цей сценарій передбачає впровадження рішень запропонованих Стратегією та Планом.

6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

Для розробки стратегічної екологічної оцінки передбачається:

  • проведення аналізу існуючих матеріалів щодо стану довкілля;
  • проведення аналізу існуючих даних, моніторингу стану довкілля для даної місцевості за минулі роки;
  • статистичний аналіз стану навколишнього середовища за минулі роки.

7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розгляд заходів із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для довкілля, що передбачені діючим законодавством та нормативно-правовими актами.

Стратегією та Планом передбачені заходи, для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.

Для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування передбачаються наступні заходи:

- будівництво, реконструкція та капітальний ремонт мереж водопостачання, водовідведення та каналізаційних очисних споруд;

- впровадження екологічно безпечного механізму поводження з побутовими та промисловими відходами;

-  розширення мережі природно-заповідного фонду та інше.

8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку

Стратегічна екологічна оцінка буде виконана відповідно до Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», Постанова Кабінету Міністрів України від 4 серпня 2023 р. № 816 «Про затвердження Порядку розроблення регіональних стратегій розвитку і планів заходів з їх реалізації, а також проведення моніторингу реалізації зазначених стратегій і планів заходів», у звіті про стратегічну екологічну оцінку документу державного планування Стратегія розвитку Вільхівської сільської територіальної громади на період до 2027 року та План заходів на 2026-2027 роки з реалізації Стратегії розвитку Вільхівської сільської територіальної громади на період до 2027 року, в обсягах, визначених вимогами статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції та строки подання

Зауваження і пропозиції до заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки документу державного планування – Стратегія розвитку Вільхівської сільської територіальної громади на період до 2027 року та План заходів на 2026-2027 роки з реалізації Стратегії розвитку Вільхівської сільської територіальної громади на період до 2027 року, подаються в електронному та письмовому вигляді до Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області, за адресою: 62431, Харківська обл., Харківський р-н, с. Вільхівка, вул. Центральна, 1. Електронна адреса: olhov_sovet@ukr.net, з темою листа «До заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки Стратегії».

Строк подання зауважень та пропозицій 10 діб з наступного дня після оприлюднення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки на офіційному веб-сайті Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області (відповідно до пунктів 4, 5 статті 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»).

Пропозиції та зауваження, подані після встановленого терміну, не розглядаються.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь